بررسی جامع و كامل تا ثیر بار در پایداری سیستم های قدرت (پاورپوینت)

دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
تعداد صفحات 51
حجم فایل 679 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

چكیده

 

سیستمهای قدرت بطور پیوسته در معرض اختلالات كوچك یا بزرگ قرار دارند . وقوع اختلال در سیستم قدرت باعث تحریك مودهای سیستم از جمله مودهای الكترو مكانیكی شده و در نتیجه كمیتهای كار سیستم دچار نوسانات گذرا می شوند . این نوسانات ، به نوسانات كم فركانس مشهورند . مستهلك شدن این نوسانات و مستقر شدن سیستم در نقطه كار جدید ، مستلزم وجود میرایی كافی در سیستم قدرت است . عوامل مختلفی بر میرایی نوسانات مود الكترومكانیكی یك سیستم قدرت مؤثر هستند كه یكی از  مهمترین آنها پاسخ بارهای سیستم به اختلال است . بكارگیری مدلهای مناسب بار می تواند در مطالعات پایداری تأثیر مهمی داشته باشد . بارهایی كه به  اختلال بطور استاتیك پاسخ می دهند ،‌باید با مدلهای استاتیكی مناسب نمایش داده شود و بارهایی كه در پی وقوع اختلال 

دارای رفتار دینامیكی هستند نیز باید با مدلهای دینامیكی مناسب همراه با پارامترهای صحیح مدل شوند . نشان دادن اهمیت و تأثیر مدل بار و پارامتر های آن روی نتیجه مطالعات پایداری سنكرون اختلال كوچك ، موضوع این پروژه می باشد . به این منظور ، ارتباط متقابل بارو سیستم در پریودهای گذاری ناشی از اختلالهای كوچك مدل می شود. جهت بررسی این ارتباط متقابل به عنوان نمونه دو نوع بار دینامیكی مهم یعنی بار دینامیكی وابسته به ولتاژ و مدل بار موتور القایی معرفی و توابع انتقال این دو نوع بار بدست می آید . همچنین مدل سیستم قدرت تك ماشین به باس بینهایت ارائه و توابع انتقال این سیستم نیز استخراج می گردد . با توجه به اینكه هدف این پروژه بررسی جامع نقش مدل بار و پارامترهای آن است ، نقش پارامتر های دو مدل بار ذكر شده است. استفاده از انواع روشهای تحلیل پاسخ فركانسی، شبیه سازی زمانی و بهره برداری از توانایی های هر كدام جهت تكمیل مطلب هدف پایان نامه و تحلیل فیزیكی حاصل شبیه سازی برای سیستم قدرت تك ماشین به باس بینهایت ، از ویژگیهای خاص این پروژه است.

فصل اول

 

مقدمه

 

نوسانات مود الكترومكانیكی پدیده ای ذاتی در سیستمهای قدرت می باشد كه عواملی همچون شرایط كار ، مشخصه های بار ، امپدانس خطوط ارتباطی ، میزان انتقال توان الكتریكی از خطوط ، خازنهای سری و تنظیم كننده های ولتاژ در كاهش یا افزایش دامنه این نوسانات موثر هستند. هرگاه اختلالی در سیستم قدرت واقع شود ، این نوسانات ، در نتیجه رفتار دینامیكی سیستم در انتقال از نقطه كار قبل از اختلال به نقطه كار ماندگار پس از اختلال ، حاصل می شوند. نوسانات مود الكترومكانیكی ، مربوط به نوسان رتور ماشین های سنكرون سیستم نسبت به هم می باشد. با توجه به اینكه فركانس این نوسانات در دامنه 2-1/0 هرتز است ، به آن نوسانات فركانس پایین گفته می شود. در صورتی كه مودهای 


پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *